Günde bir saat fazla uyumanın kalp krizi riskini azalttığı
bildirildi.

Daily Mail gazetesinin haberine göre, bilim adamlarının 35-47 yaş arasındaki 500 kişinin uyku süresi ve damar sağlığı üzerinde yaptığı araştırmaya göre, çok uyumak damar kireçlenmesi riskini üçte bir oranında azaltıyor.
Araştırmaya katılanlarda 2000-2001 yıllarında hiçbir kireçlenme işareti görülmezken, beş yıl sonra yapılan muayenede, gecede 5 saatten az uyuyan deneklerin yüzde 27’sinde damar kireçlenmesi tespit edildi.
Chicago Üniversitesi’nin araştırmasında 5-7 saat uyuyanlarda bu oran yüzde 11 olurken, 7 saatten fazla uyuyanlarda bunun yüzde 6’ya düştüğü görüldü. Verileri değerlendiren bilim adamları, bir saat fazla uykunun riski üçte bir oranında azalttığı sonucuna vardılar.
Daha önce yapılan araştırmalarda da gecede 7 saatlik uykunun
sağlıklı kilo ve uzun yaşam için önemli olduğu belirtilmişti.
Uzun dönemli araştırmalar, uyku sürelerini 7 saatten 5 saat veya
daha aza indirenlerin kalp-damar sorunların ölme riskinin iki
kat, diğer sebeplerden ölme riskinin de yüzde 70 fazla olduğunu
ortaya koyuyor.